Nocne rozmowy na Mariackiej

Piątkowy wieczór sprzyja nawiązywaniu kontaktów. My wykorzystaliśmy tę regułę i wyszliśmy na ulicę Mariacką, aby poszukać osób chętnych do rozmowy o Katowicach, o tym, co warto w naszym mieście promować.

30 września cały wieczór pytaliśmy ludzi spędzających czas na Mariackiej o to, jak postrzegają Katowice, co w nich lubią, a co chcieliby zmienić. Rozmawialiśmy między innymi o największych atrakcjach, pierwszych skojarzeniach z innymi miastami, a także o tym, co jest unikalną wartością tego miasta.

- Odwiedziliśmy Mariacką, ponieważ ta ulica tętni życiem i skupia pozytywną energię (choć dla wielu to miejsce wciąż kontrowersyjne). Przychodzą tu ludzie młodzi i aktywni. Często podróżują, odwiedzają różne miejsca, więc mogą rzetelnie porównać Katowice do innych miast – mówi dr Ryszard Lenc z Business Consulting.

Z rozmów wynika, że ludzie lubią Katowice między innymi za dobre rozwiązania komunikacyjne, ofertę kulturalną i miejsca, gdzie można dobrze się bawić. Przede wszystkim jednak Katowice są postrzegane jako miasto, które stale się rozwija i dostarcza ciągle nowych powodów do zostania na dłużej.

- Odpowiedzi były zaskakująco pozytywne – stwierdza Wojciech Czyżewski z agencji reklamowej Media Partner. – Nasi rozmówcy przejawiali naprawdę duży entuzjazm. Choć dostrzegają słabe strony Katowic, to bardziej skupiają się na zaletach miasta.

Rozmowy z przechodniami to dopiero początek budowania strategii promocji Katowic. W najbliższym czasie przewidziane są konsultacyjne spotkania eksperckie, a także szeroko zakrojone badanie marketingowe, skierowane do mieszkańców miasta, aglomeracji, województwa śląskiego i całego kraju.

Materiał wideo

« Październik 2011 »
PoWtŚrCzPtSoNd
0102
030405 06070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

© Opowiedz Katowice - Razem tworzymy promocję Katowic 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone